SCOPUL PROIECTULUI
Creşterea motivaţiei
elevilor pentru învăţare prin dezvoltarea personală
și profesională a cadrelor
didactice.
Obiective
generale:
1.Participarea unui număr de 8 cadre didactice la cursuri de formare în
domeniul educaţiei non formale în
instituții de educaţie din Europa, în vederea inovării și îmbunătățirii
activității didactice.
2.
Consolidarea competențelor lingvistice și a sentimentului de cetățenie
europeană ale cadrelor didactice prin participarea la diverse tipuri de stagii
de pregătire în state europene, care se vor desfășura în limba engleză.
3.
Construirea unei rețele de contacte internaționale care să ducă la un schimb
permanent de metode și instrumente didactice, în vederea unei dezvoltări
profesionale continue.
4.
Dezvoltarea instituțională a școlii prin integrarea experiențelor și
competențelor dobândite de cadrele didactice în timpul stagiilor de formare în
Planul de Dezvoltare Instituțională.
Rezultate
aşteptate:
-introducerea în CDS a cel putţin 2 opţionale bazate
pe tehnici de teatru.
-folosirea metodologiei Boal în cadrul orelor de
dirigenţie pentru rezolvarea situaţilor de conflict ivite în colectivele de
elevi.
-înfiintarea unei trupe de teatru a şcolii
Descrierea cursurilor de formare:
Flux 1- participarea a 4 cadre didactice la cursul ,,Boal methodology in education”
Pula-Croatia, perioada -5-16 aug.2018
Participantii
la aceasta mobilitate : -vor dobandi
cunostinte despre metodologia Boal ca si instrument de rezolvare a conflictelor
în spaţiul şcolar.
-isi
vor dezvolta abilitaţi de a întelege conflictele şi analiza diverselor sale
forme.
-işi
vor dezvolta abilitaţi în domeniul comunicării, colaborarii, rezolvarii de probleme,
negociere, gandire critică si creativă.
-vor
dobandi abilitaţi de a crea şi a facilita tehnicile teatrului-forum .
-vor
promova diversitatea culturală, vor impartarşi experienţele de folosire a dramei
si a tehnicilor dramatice în rezolvarea conflictelor .
-vor
achiziţiona cunostinţe despre exercitii,
jocuri, tehnici care sa reflecte stari de spirit, ganduri, percepţii ce vor fi
exploatate pentru a rezolva conflicte şi starile de insecuritate.
-vor
cunoaste metode de a crearea un cadru colaborativ între educatorii care
folosesc tehnicile teatrale ca metode de prevenire a conflictelor în diferite
contexte.
Cursul
se va desfasura pe parcursul a 12 zile.
Fluxul 2-participarea
a 4 cadre didactice la cursul ,,Drama
in educatie-o abordare holistica a predarii prin intermediul tehnicilor
dramatice" in Grecia, Santorini,2-13 septembrie 2018
Metodologia folosită pe parcursul formarii:
participanţii vor fi protagonişti activi ai experienţei de învatare care va fi
centrată pe experimentarea propriilor abilitaţi.
Obiectivele
cursului vor fi atinse prin cateva activitaţi: secvenţe de lecţii, schimb de
experienţe în ceea ce priveşte predarea prin intermediul tehnicilor teatrale,
exerciţii legate de tehnica teatrului în scop educaţional, improvizatii, simulări,
ateliere de lucru si discuţii. Acestea vor permite participantţilor atat să
înveţe cat şi să işi împărtaşească propria experienţă. Activitatile de invatare
sunt bazate pe principiul ,,învatam făcand" (learning by doing) si mutual
teaching.
Participantii
vor avea oportunitatea sa achizitţioneze cunostinţe tehnice şi practice prin
intermediul unei metodologii bazate pe munca in echipa, discuţii, exerciţii
practice şi simulari de situatii ipotetice de interacţiune între persoane.
Participanţii vor învăta să işi asume rolul de facilitator mai degrabă decat
rolul de profesor, aşa că ei vor putea dezvolta la elevi dorinţa de a-şi
exploata propriile abilitaţi, transformandu-i pe ei insişi protagonişti ai
propriei învatări. Participantţii vor fi familiarizaţi cu cateva instrumente on
line destinate educaţiei care pot fi folosite ca resurse pentru predare-învatare,
dar si pentru dezvoltarea lor profesională. Cursul se va desfaşura pe parcursul
a 12 zile.
http://www.pricalica.org/drama-in-education-holistic-approach
Activități premergătoare participării la curs
1.Încheierea unui contract tripartit (mobility agreement) între
organizatorul cursului, scoală si participant.
2.Încheierea unui contract financiar cu şcoala.
3.Contractarea organizatorului de curs, preînregistrearea la curs.
4.Participarea la programul de pregătire lingvistică (lb. Engleză),
interculturală, şi pedagogică, conform cerinţelor organizatorilor.
5.Accesarea şi completarea documentelor Europass.
6.Realizarea demersurilor privind trasportul, cazarea si plata cursului.
8.Completarea chestionarului on –line pe platforma Mobility
Tool dupa participarea la cursul de formare.
7.Participarea la stagiul de formare.
Activități ulterioare
participării la curs
1.Completarea chestionarului on-line în termen de 30 de zile de la primirea
invitaţiei de completare (obligatie contractuală cu AN, condiţie pentru
primirea restului de 20%)
2.Întocmirea un plan de diseminare și valorizare a cunostinţelor
achiziţionate .
3.Susţinerea unei sesiuni de formare în cadrul catedrei.
4.Întocmirea unui portofoliu continând programa de opţional bazat pe
tehnici de teatru .
5.Stabilirea de contacte cu
potențiali parteneri de proiecte.
6.Integrarea în activitatea curentă a metodelor învătate la curs.
Furnizorul
de cursuri
organizatia non-guvernamentală Pricalica ,
CROAŢIA
Echipa de proiect:
Tîrlea Anca Stela -coordonator
proiect
Teban Laura Diana -manager activităţi proiect
Huştiuc Nicoletta -resp.comunicare diseminare
Szilagyi Tomoiu Mihaela -resp.
selectia participantilor
Cebotari Luminita -resp. preg.
lingvistica si culturala
Badea Liliana -resp financiar
Calendar activităţi:
1.Depunerea cererilor pentru participare la cursuri – termen 12-16.02.2018
2.Selecția participantilor – 8 cadre didactice + 2 rezerve – 19-23.02.2018
3.Pregătirea lingvistică si culturală a participantilor 05.03.2018 -12.07.2018
4.Participarea beneficiarilor la cursurile de formare:
5.Diseminarea si valorizarea cunostințelor dobândite la cursuri
6.Elaborarea programelor de optionale
bazate pe tehnici de teatru
“SĂ JUCĂM VIAŢA PE SCENA EDUCAŢIEI”
Proiect de mobilitate școlară în cadrul programului
Comisiei Europene ERASMUS+
Nr.
de referință al proiectului: 2017-1-RO01-KA101-035903
Perioada de implementare:
18 luni
03.12.2017—02.06.2019
Bugetul proiectului: 24 040 Euro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu